CONNECT – læringsforløb giver unge interesse for forskning, teknologi og udvikling

december 16, 2020

 

Mange unge forfølger ikke deres interesse indenfor for STEM-fagene (Science, technology, engineering & mathematics) på grund af manglende videnskabelig kapital, som blandt andet skyldes manglende kulturel familiaritet med videnskab, rollemodeller eller tiltro til egne evner.

 

En interesse skabes

Igennem Open Schooling og inddragelse af videnskabsfolk, familiemedlemmer og problematikker i lokalsamfundet udvikler CONNECT læringsforløb der giver udskolingselever, med lav videnskabelig kapital, lyst til at give sig i kast med STEM-fagene. Dette gælder særligt piger, etniske minoriteter og dårligt stillede unge som ofte er underrepræsenterede indenfor STEM-fagene.

 

Design af læringsforløb

CONNECTs læringsforløb er designet til, at vise eleverne hvordan forskning og innovation påvirker deres liv samt hvordan de som unge forskere kan gøre en forskel for derved at give dem troen på, og motivation til at forfølge en karriere indenfor STEM-fagene.

 

Læringsforløbene vil blive implementeret i Grækenland, Spanien, Rumænien, England og Brasilien.